Eenvoudig en snel je omzet – op een vroeg moment – verhogen? Zodra je bezoekers tickets voor een event hebben geselecteerd, kun je ze eventueel doorsturen naar een tweede webshop. Hierop vinden ze producten gelinkt aan de gekozen kaarten: van campingtickets en vervoer tot programmaboekjes en consumptiemunten. Zo stellen we bijvoorbeeld in dat alleen de consumptiemunten voor de geselecteerde dag beschikbaar zijn.
Voor de jaarlijkse Slotconcerten van Rowwen Hèze maakt de organisatie dankbaar gebruik van deze feature. In de eerste week van november reizen tienduizenden fans af naar het dorpje America. Op vrijdag- en zaterdagavond barst hier het feest los op een groot weiland, vakkundig omgetoverd tot een echt festivalterrein. Op zondagmiddag is er plek voor jong en oud tijdens de familiedag Zondag in 't Zuiden. Naast entreekaarten verkoopt de organisatie ook vouchers voor consumptiemunten en lockers, waardoor bezoekers bij binnenkomst sneller geholpen kunnen worden. Bovendien is er zo minder contant geld in omloop en wordt er bespaard op muntautomaten. Een win-winsituatie dus.
Een ander voorbeeld. Ook Nirwana zou niet meer zonder kunnen. Het jongerencentrum in Lierop organiseert al sinds de jaren 70 een festival in haar eigen tuin. Inmiddels trekt het Tuinfeest jaarlijks zo’n 15.000 bezoekers. Heel wat grote namen hebben op het podium gestaan: Rowwen Hèze, Van Dik Hout, The Fun Lovin' Criminals, Flogging Molly, Dropkick Murphy's, The Hyves, Golden Earring, Anouk en vele anderen. Naast entreekaarten voor vrijdag, zaterdag en passe-partouts verkoopt Nirwana ook muntentickets online om de wachtrijen bij binnenkomst tot een minimum te beperken. Bezoekers die op de festivalcamping bivakkeren schaffen een kampeerticket aan. Verblijven ze in een camper? Dan kunnen ze tijdens het bestellen eenvoudig het speciale voertuigticket toevoegen. De mogelijkheden bij Ticketcrew zijn eindeloos. Echt waar.